söndag 23 augusti 2009

Ted vs Bosco

Jag har så smått börjat introducera Ted till apportträningens värld. Vi ska köra igenom apporten på Bosco från början igen, för att få ett starkare ledarskap. Vi hoppas på så sätt att Bosco ska bli mer benägen att följa ledaren och inte gå sin egen väg. Det går alltså inte ut på att lära honom apportera, för det kan han redan. Här pratar vi om att under krav apportera olika föremål enbart för att husse kräver det... och inte för att det är roligt. Mitt första tips var att läsa igenom apportkompendiet, för det var nog inte igår Ted gjorde det (om han nånsin plöjt igenom det helt).

Ted tog fram en 5 kg hantel och började från början, dvs att ta den ur handen. Det var onekligen underhållande att sitta som åskådare till denna smått komiska kamp mellan två tjurskallar. Något säger mig att Ted inte har den blekaste aning vad han just gett sig in i. Han tror nog att detta ska vara överstökat inom några dagar... "Det här är ju en vorsteh, ingen fjes-setter" säger han samtidigt som han lite klumpigt försöker brottas med Bosco som inte alls vill ta hanteln (det är inte lätt att låta bli att ha synpunkter på tajming och dylikt, men om husfriden ska bestå måste jag nog bita mig i tungan). Nåja, kom igen älskling när du vill låna min "fjes-setter", om du någon gång skulle vilja komma till skottläge ;o)... jag lovar att då inte påminna dig om ditt uttalande... eller... :o))

1 kommentar:

  1. Hihi lät som sagt ganska underhållande det där... ;o)

    Som du märker har jag nu "hittat igen dig" (visst är jag duktig på att anamma norrländska uttryck?!) och nu lagt till dig i min favorit-blogg-mapp på nya datorn. =)

    Ser fram emot att flytta in på Pirvägen, guuuu så kul att kunna umgås mer med dig, Ted och era goa barn & hundar! <3

    Kram!!

    SvaraRadera