onsdag 12 augusti 2009

Långt från målet men ändå en bra bit på väg

Leif (uppfödaren ni vet) gav mig ett gott råd... att vara nöjd med min hund för den känslan överför jag då till honom. Jag tror faktiskt att jag är rätt bra på att vara nöjd för stunden, även om jag också blickar framåt. Det var inte lätt från början men allt eftersom har jag lärt mig att uppskatta de små framsteg Figo gjort som nu resulterat i att vi står där vi står idag... långt från målet men ändå en bra bit på väg.

Nu har vi även beslutat oss för att inte åka upp till fjällen under premiärveckan. Det är inte utan tvekan, men det verkar ju finnas så lite ripa att det kan bli svårt att jaga in Figo. Då har vi valt att försöka oss på att jaga in honom i skogen istället. Vi får försöka släppa honom i lite öppnare terräng kring myrar och dylikt och hoppas på många situationer med orre och tjäder. Förhoppningen finns fortfarande kvar om att få några dagar i fjällen lite senare under hösten, men vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar