söndag 2 augusti 2009

Tillfället gör tjuven

Idag har Emil kommit hem efter att ha varit borta sen torsdag i Umeå på fotbollscup. När han kom hem hade jag åkt iväg på möhippa. Han hade frågat efter mamma när han kom, så det är väl ett gott betyg. Teds barndomsvän Niclas har äntligen hittat sitt livs kärlek och ska gå och gifta sig nästa helg, så vi tog med oss den blivande bruden Therese till Storforsen där vi njutit av sol och mat hela dagen.

Jag måste fortsätta historien kring korvapporten (som för övrigt verkar vara en succé). Jag och Ted brukar skoja att Bosco är hans hund och Figo är min. När då min hund klarade testet sa Ted att det inte var något att vara mallig över. Hans hund skulle nämnligen också klara detta löjliga test utan problem. Ja ja, sa jag, jag tror dig när du bevisat det. Sagt och gjort, Ted tog fram en grillkorv och började. Det första hans hund gjorde var att tugga rätt igenom korven *skratt*.

Men efter en korrigering var dom redo att fortsätta... det gick väl bra tills Ted gjorde misstaget att vända ryggen mot Bosco för att ta några steg samtidigt som han gav kommandot brevid. Man brukar ju säga att tillfället gör tjuven och detta var sannerligen tillfället... ögontjänaren Bosco kastade huvudet i en snabb rörelse bakåt och korven försvann in i hans stora gap *gapskratt*. Ted hann precis gräva upp den ur svalget på honom, innan den skulle ha försvunnit för gott. Vilket skick korven var i låter jag vara osagt (men det var inget man la tillbaka i kylen, om jag säger så).

2 kommentarer:

  1. Om Tigger är tvilling med Figo eller Bosco kan man ju börja undra över. Efter korvapporten lutar det mer åt Bosco.............
    Tiggers mjuka apportgrepp lyste med sin frånvaro och efter några gånger där det av någon underlig anledning blev mindre och mindre kvar av korven och jag till sist fick hämta den väääldigt långt in så fick jag ge mig med just den stackaren. Hade det varit en ripa hade den inte hamnat på min tallrik i alla fall, förutom ev. som ripfärs. Men, men jag har ett helt paket så vi gör nya försök men nästa gång ska jag nog mata honom INNAN :-)

    //Agneta

    SvaraRadera
  2. ... med ett helt paket korv borde du väl lyckas med nån liten stump Agneta.
    Du kan i allafall trösta dig med att Tigger nu tycker apporten är toppenkul, eller hur?

    Kramar /Maggan

    SvaraRadera