måndag 10 augusti 2009

Mogen för fågel?

Jag känner att jag har någon "sommarflunsa" eller liknande i kroppen, huvudvärk och svettig vid minsta ansträngning. Jag kunde i alla fall inte hålla mig från hundträningen... så med två Alvedon i kroppen var jag redo.
Jag vet inte om tiden egentligen är "mogen" för träning med fågel, men nu var jag så gruvligt less alla övriga saker jag tvingat honom att bära att jag chansade... och tog fram en liten fågel ur frysen. Den var i passande storlek att ha som introduktion till fjäderfä... det skulle i alla fall inte brista på att den var för stor och tung *ler*.
Det gick över förväntan (eller så har man bara vant sig att vara nöjd med det lilla). Han tog den både ur handen och själv från marken. Som avslutning körde vi lite hämtning på avstånd med dummien. Vid ett tillfälle kastade jag lite fel, dummien hamnade i buskarna... äh, tänkte jag, jag skickar honom i alla fall. Tror ni inte hunden kom ut som en pil ur busken med en orange dummie!!! Det är mattes hund det *ler*.
Figo tar måsen från marken, det trodde jag faktiskt inte han skulle göra


Ett fint grepp som han höll tills losskommandot

1 kommentar:

  1. Hejsan.
    Tack så mycket för tipsen.Jag har en spårlina som så det ska jag prova.Sen är det som du säger,vara bestämd och visa vad som gäller! (det som jag har mest problem med).
    Kram

    SvaraRadera