torsdag 6 augusti 2009

Näsblod och trampa för livet

Efter arbete och middag bar det iväg till Liams fotbollsträning. Torsdagarna är heliga för honom, han vill absolut inte missa en enda träning *ler*. Det har varit så varmt hela veckan och även idag, så det var riktigt härligt att stå och titta när lillgrabben spelade... fram tills det hände. Liam krockade med en annan kille i en rejäl smäll. Han föll som en fura till marken men i 5-års åldern brukar det ju inte alltid ge några säkra svar på hur det egentligen gick... men blodet som rann ur näsan och munnen gav mig svaret att han borde av planen. Nu visade det sig att det bara var näsblod och att det för övrigt gått bra... men innan jag fått fram en pappersrulle ur bilen en bit bort hade han blodat ner både sig själv och mig.

Hundträningen har fått stå tillbaka ikväll. Vi var bara en cykeltur när dom mindre barnen lagt sig. Det där med cykelmotion är på ett sätt otröstligt, för ju mer man tränar hundarna, desto mer vill dom ha (tur att man själv får upp flåset lite eftersom). Att springa 1-2 mil brevid en matte som trampar för livet är tydligen just det... livet. När man sen tror att man knäckt dom, ja då flinar dom åt en och man inser vem som egentligen är knäckt...

1 kommentar:

  1. Hejsan.
    Förstår det är omöjligt köra slut på era vovvar. Jag har ju sett Figo lite i aktion. Liva var ju helt slut och din Figo såg då inte det minsta trött ut!
    Ser att det går bra med träningen för er. Nu har jag lite huvudbry.Liva tycker det är lite äckligt med fågel. Men det löser sig nog. Lite motgång ska jag väl också ha.*ler'
    Kram /Veronica

    SvaraRadera