söndag 13 september 2009

Åby-älven

Nu är vi hemma igen efter en härligt avkopplande helg! Skönt att bara vara, alla måsten och göromål är som bortblåsta... tills man kommer hem, då är det bara att börja ta tag i tvätt, disk och annat igen.

Det första vi såg när vi kom fram i fredags, och skulle rasta hundarna, var en skogshöna som flög ut framför oss. Sedan när Ted gick en sväng själv med Bosco var dom på flera fåglar... säger han i alla fall ;o). När jag sen följde med var då landskapet sterilt på fåglar, men vad tusan det finns ju gott om kycklingbroilers i frysdiskarna... så vad är väl egenhändigt skjuten fågel jämfört med det :o).

En irriterat närgången geting kom in i husvagnen. Jag tänkte vifta ut den så jag tog det jag hade i handen (en gaffel) och laddade. När den kom mot mig drämde jag till. Jäklar vilken fullträff, jag fick till en smash så den flög ut genom dörren rakt mot Ted som stod precis utanför... och stack honom i nacken. Stackarn han for omkring som en skadskjuten kråka för getingen hade fastnat innanför huvan på tröjan... men det såg så roligt ut och jag är ledsen att jag inte kunde hålla mig för skratt. Det är nog en av få gånger jag fått se Ted "dansa"... och kanske är det lika bra det :o)

Här kommer en bildkavalkad från vår lilla tripp.

Hundarna lekte tafatt i en stor grushög, här kommer Bosco i full fart...

och här har vi Dumbo... förlåt, jag menar Figo :o)


Saga busar med farfar

Jag med hundarna i skogen

Teds kusin kom på en blixtvisit. Har ni sett något så vackert dom hade med sig

Figo hann få sig en liten lekstund med deras hund Svea... jag undrar om han verkligen vill träffa henne igen :o)

Liam var eldmästaren som vaktade elden och såg till att den inte slocknade. Ibland la han på lite väl mycket.

Emil och Figo

Figo i ett stilfullt stånd... nja inte riktigt, han tar sats för att hoppa över till nästa sten.

Det är vackert kring Åby-älven. Hundarna passade på att ta sig ett dopp. Själv höll jag på att ta mig ett jag också... ofrivilligt med kamera och allt. Lägligt kom en hjälpande hand från min man precis i rättan tid

2 kommentarer:

  1. Hallå!

    Men såå härligt ni verkar ha haft det!!!
    Längtar till vi också har husvagn....

    Kram / Helena

    SvaraRadera
  2. Ha ha vilken härlig bild av Svea! Det var kalaskul att komma förbi en sväng och kolla läget i grobban version 2.0.

    Kan du inte skicka lite fler bilder som du tog?

    piteandreas(at)gmail.com

    /Andreas

    SvaraRadera