fredag 18 september 2009

Helrenovering

Idag har det inte blivit så mycket roligt för hundarna. Figo har fått sig en liten runda i skogen. Någon fågelkontakt på avstånd blev det, men inte mer.

Jag har sett att Figo haft rätt mycket tandsten på kindtänderna så idag tog jag tjuren (settern) vid hornen för jag har en tandskrapa från en gammal tandläkare. Vi gjorde bort allt "läskigt på samma gång, man kan säga att han fick sig en helrenovering :o). Först frisering av håret under magen och runt snoppen (det ser inte fräscht ut när den ser ut som en vildvuxen buske som spretar åt alla håll :o) ). Efter det var det dags för kloklippning, det tycker han egentligen inte är farligt men han blir så ömklig när klotången åker fram.

Sedan var det då dags... för den stora kampen trodde jag. Men tänk så fel man kan ha. Jag la Figo på rygg och där låg han som förlamad tills jag skrapat rent varenda tand på honom! Han till och med höll upp gapet när jag krävde det av honom. Jag var helt förbluffad när jag var klar, inte en enda protest hade han gjort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar