torsdag 24 september 2009

Mossig

Jaha, då var det gjort... men lite skrot lämnades kvar. Det skulle kanske göra mer skada än nytta att ta bort det, så jag är tacksam att man tänkte till lite innan stämjärnet och hammaren åkte fram. Men herreguuuud vad mossig jag känner mig! Hjärnan går som i ultrarapid och minnet är som på en guldfisk. Det måste vara narkosgaserna som gör en så trög :o). Inte minns jag att det var så här förra gången jag sövdes. Jag känner mig lika smart som en fiskmås (men dom kanske inte är så dumma :o) ). Jag och min äkta hälft har delat på sysslorna idag... jag har mest legat som en soffpotatis, medan Ted har skött all markservice, allt från taxirörelse till bespisningspersonal ;o)

Ted och en kompis har varit och jagat med Bosco igår på dagen. Flera fina situationer blev det då. Igår kväll före mörkret kom, tog vi en liten jaktrunda med Figo. Jag ville så gärna ut i skogen, man vet ju inte om det dröjer till nästa gång. Figo skötte sig bra, vi hade pingla på honom och vi hörde honom i stort sett hela tiden. Det var bara vid ett par tillfällen som han försvann utom hörhåll några minuter. Två fåglar lyfte framför oss men det var inte Figos verk, det var två klumpfötter som trampade på torr lövsly så det knakade rejält :D. Figo hann aldrig se dom. Sen hade vi en fågel som lyfte bara några meter ifrån oss, men då hade vi nästan kommit tillbaka till bilen och avslutat jakten. Roligt ändå att vi får se fågel. Har hört att det är sämre på många andra ställen.

Hundarna har vilodag idag. Något dom inte verkar fara allt för illa av. Det är inte så dumt att få krypa upp brevid matte i soffan och bara gosa. Puss på dig matte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar