lördag 5 september 2009

Historien upprepar sig

Har nyss kommit hem efter en morgontur i skogen. Vi tog bara med oss Figo idag. Åh, så mycket lugnare det kändes för mig. Annars har jag ju Bosco kopplad när Figo söker... av den enkla anledningen att han annars skulle förstöra en ev fågelsituation för Figo.

Nu gick vi en runda på ca 1,5-2 timmar. Historien upprepar sig gång på gång. Figo söker av mycket mark med fin reviering. Jag vet inte om han tagit in söket eller om det bara är jag som är lugnare inombords, men jag tyckte mig ha ganska bra koll på vart han ungefärligen befann sig. Tre fåglar såg vi idag (i närheten av Figo). Två av dom kan ha lyft på egen hand. Men minst en var definitivt Figos verk att den kom på vingar.

Han var borta en längre stund än vanligt. Dessutom på ett parti där vi vet att det allt som oftast ligger fågel. När vi inte hörde eller såg honom på några minuter, la vi långa benet före i riktning mot det håll vi trodde han var. När vi är nästan framme kommer en orrhöna på vingar... och kort därefter en setter på raska ben :o).
.
Ja-a vad ska man göra. Han kan ju faktiskt i bästa fall (teoretiskt sett), ha stått någon minut. Kanske vi hade fått till en lyckad situation om vi hade varit mer alerta själva.
.

Förutsättningarna finns, bara den som lever får se om jag lyckas få till denna setter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar