måndag 28 september 2009

Spännande

På förmiddan tog vi Figo i bilen och åkte ut längs en skogsväg, parkerade och gick in 50 meter i skogen. Där satte vi oss under en stor gran... och lockade på järpe. Figo var ivrig till en början, han trodde nog att han skulle få jaga som vanligt. Efter en liten stund skötte han sig över förväntan. Snart fick vi svar på vårt lockande och fick sedan se en järpe som gick omkring på marken ca 10 meter från oss, så spännande. Tyvärr hann jag inte få upp kameran innan den såg oss och lyfte. Efter en knapp timme började min fot värka och spränga, snart måste vi åka hem viskade jag. Men precis då hade en ny järpe flugit in och satt sig i en gran 20-25 meter från vårt gömsle, så jag härdade ut några minuter till.

En helt avslappnad Figo som faktiskt somnade i gömslet

Figo apportör. Nåja, sanningen är att han inte ville plocka upp den själv. Efter några försök lyckades jag med nöd och näppe få honom att ta den "tunga fågeln" från marken :o)

3 kommentarer:

  1. Försökte skicka ett svar med mobilen, men det ville sig inte. Ville bara säga; Snyggt jobbat Figo och Maggan! Jag förmodar att det var Ted som gjorde ett snyggt jobb med bössan också. Nu har ni ju ett bra apportobjekt. Frys den och plocka upp den för apportövning. Den går ju att äta bara den inte blir söndertuggad. Håll Bosco borta från den bara.......
    /Barbro

    SvaraRadera
  2. ...Jaa Barbro, inte lär det vara Figo som tuggar sönder fågeln. Jag som alltid drömt om en hund som inte är så hård i käften... nu har jag en där allt som väger mer än 2 hg långsamt gliiider ur munnen.

    Kram Maggan

    SvaraRadera
  3. Godmorgon!

    Sååå fint du har gjort på bloggen med den stora bilden på hundarna!!

    Kram / Helena

    SvaraRadera