tisdag 1 september 2009

Hur får man tiden att räcka till?

Har börjat känna av lite "stressmage". Jag trivs inte när huset är ostädat... men när jag städar får jag dåligt samvete över att hundarna bara står i hundgården... när jag aktiverar hundarna mår jag dåligt över att jag inte tillbringar mer tid med barnen... och när jag gör saker med barnen förfaller huset. Ser ni problemet... dygnet har för få timmar. Jag försöker utnyttja en del av senkvällen och förnatten men det verkar uppenbarligen inte vara en bra idé. Det enda det resulterar i är för många koppar kaffe på jobbet, för att hålla sig alert. Jaja, nog om detta, bloggen heter ju hundliv inte gnällkärringen. Jag citerar en man, som jag inte namnger här, som sa "sova, det får man göra i graven".

Nu har jag i allafall bestämt mig för en kamera. Det blir en systemkamera, Canon EOS 1000D (den ligger inte mycket högre i pris än en kompaktkamera av bättre kvalitet). Jag köpte den med ett normalobjektiv (18-55mm). Jag vill gärna komplettera med ett zoomobjektiv men det får vänta ett tag. Så snart kommer inläggen att blandas med canonbilder :o).

4 kommentarer:

  1. Ja, det är en bra kamera!! En sån har jag och den duger bra för mina behov. Visst vore det kul med en lite proffsigare kamera, men då blir det också dyrare. Det är en prisvärd kamera kan jag lova. Jag har också en ambition att skaffa ett teleobjektiv så småningom.
    Grattis till ett bra val!
    Kram
    Barbro

    SvaraRadera
  2. Vilket sammanträffande!
    Vad roligt att höra att du är nöjd med din.
    Duger den åt dig, duger den åt mig också!

    SvaraRadera
  3. Hejsan.
    Gravid är jag inte med 99.9% säkerhet. Dessvärre har jag en fruktansvärd mathållning.För lite mat ,för mycket slisk och ibland lite väl mycket stress. Känner igen mig i det du skriver.Och det där med att sova får man...är något jag också lever efter , vilket inte alltid är så smart!
    Så kul med en ny kamera..men du har alltid haft fina bilder på hundarna.
    Kram / Veronica

    SvaraRadera
  4. Ja hur får man tiden att räcka till? Jag sitter alltid uppe till 24-01 på nätterna, och sen upp 05.40, det e grejer det... *ironisk* Är så trött på att ha det så här - jag vill flytta NU!!! Och på jobbet är det som vanligt kaos och inte får jag mitt mera "normala & humana" schema godkänt av chefen heller... Näedå, jobba hemma och övertid utan betalning, det är tydligen företagets motto! ;( *less*

    Förstår VERKLIGEN om inte du får tiden att räcka till, är jätteimponerad av er som har både barn och djur plus ett fint och välordnat hem! Du är min idol Maggan! =)

    Kram!

    SvaraRadera