fredag 25 september 2009

Inspirerad av lockjakt

Läste en jaktkrönika i dagens morgontidning. Skribenten hade upptäckt en ny spännande jaktform då tjädrarna är lite väl få och lite väl skygga, i alla fall för hans unga och orutinerade vorsteh. Det är lockjakt på järpe. Inslaget inspirerade mig. Det skulle kunna vara något, sätta sig i ett gömsle med Figo och locka till sig fåglarna. Då får han träna mycket stadga och förhoppningsvis, om allt går enligt planen, även apportering. För mig är det också ypperligt då jag misstänker att de närmaste veckorna inte kommer att inbjuda till några längre jaktturer. Inte med tanke på min fot som gör sig påmind bara jag går till brevlådan för att hämta in morgontidningen. Men denna jaktform kräver inte mer än att man ska orka sitta stilla på rumpan... och jag är väl buntad så det ska inte vara några problem :o).

1 kommentar:

  1. Hejsan.
    Hoppas foten din blir fort bra så att du snart kan gå med Figo i skogen.
    Kram /Veronica

    SvaraRadera