fredag 23 oktober 2009

Bildbevis

Jag gjorde ett nytt försök att föra över bilderna och nu gick det bättre. Här kommer alltså det utlovade bildbeviset på att Figo faktiskt hämtar fågeln själv (om än avståndet inte är mer än 10 meter). Jag tog fram fågeln på morgonen så den skulle få tina lite innan träningen, men nog var den ganska stel vilket också syns på bilderna :o). Måntro om hundarna tycker det är äckligare med varm och färsk eller stel och frusen fågel?

Hur går jag nu vidare med apporten härifrån? Ska jag fortsätta utöka avståndet och sedan börja med lätta sök, typ bakom en buske, för att sen prova lite mer sök ute i terrängen. Det känns nästan så, att köra som jag gjorde med apportbocken och dummiesarna.

Figo behövde faktiskt ingen peppning att greppa fågeln...

...det klarade han så bra själv...

...ja så bra!!! (beröm och handklapp)...

...matte här kommer jag!

Visst ser han ändå lite glad ut, min stjärna!

2 kommentarer:

  1. Jajamen. Metodiken sitter i din ryggmärg. Hittills ingen standardavvikelse utan fortsätt som du beskriver.
    Bra jobbat!!!!

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat!!! :D Vad kul Maggan!!! :D

    SvaraRadera