fredag 9 oktober 2009

Tillbaka i skogen igen

Det var så härligt ute i skogen på förmiddan. Klar luft, strax över noll grader men solen sken i kapp med mig. Visst kände jag av foten men jag fixade det i allafall. Hoppas nu att snön dröjer ett tag, vi hinner nog ha vinter så det räcker och blir över ändå. Så fint han söker Figo. Vid varje slag kommer han in strax framför oss och tar kontakt innan han försvinner vidare åt andra hållet. Det är verkligen en fröjd för ögat att se honom svepa fram i terrängen. Jag kan ju bara drömma om vilken känsla det skulle vara att se honom på fjället också.
.
Figo har lagt in en rejäl prilla under läppen... men då är han också cool i gömslet :). En järptupp slog sig ner på en gren alldeles brevid oss i gömslet. Hade man varit nog snabb hade man i princip kunnat ta den med bara händerna. Tror ni jag hann upp med kameran innan den såg oss och flög vidare?... inte det, tyvärr!

Det är så vackert ute nu! Det gäller att passa på innan den vita snön lägger sig som ett täcke över allt. Här väntar Figo på att få söka ut igen.

1 kommentar:

  1. Härligt! Bra jobb du lagt ner på Figo. Och se nu vad det lönar sig! Jättekul!!!
    tycker
    Barbro och Leif

    SvaraRadera