torsdag 8 oktober 2009

Tillbaka

Ted har kommit hem från jakten. Två decimeter snö är väl inte riktigt rätt biotop för en stående fågelhund :). Imorgon ska vi åka en sväng här hemma istället. Här har vi ingen snö (än så länge). Jag ska prova mina jaktkängor och kanske kan jag följa med om jag polstrar upp runt foten (jag ska med), för Ted jobbar hela helgen så då blir det ju ingen jakt.

Figo hade skött sig så bra idag. Ted var så nöjd med sin jaktkamrat idag (och då menar jag inte Staffan, utan Figo ;) ). Han hade både revierat fint och sökt kontakt, men även gått fint brevid när han väntade på sin tur. Inte ens ett retsamt uppflog framför dom fick Figo att falla för frestelsen att trotsa husse. Han är så go och så mysig att arbeta med nu. Hoppas verkligen att vi kan få någon kontakt imorgon, det vore kanon.

Figo slumrar gott på soffan efter en jaktdag i skogen

Igår gav tvättmaskinen upp och jag kan inte påstå att jag blev förvånad. I en familj med tre barn har den gått varm. Ted har redan lagat den ett par gånger men den här gången är det nog kört. Imorgon måste vi in till stan för att köpa oss en ny. Det skulle vara svårt, om inte omöjligt att vara utan en över helgen. Men hur kul är det att lägga pengarna på en tvättmaskin? Möjligtvis lite roligare än på nya vinterdäck. Men helst hade jag satsat på ett nytt objektiv till kameran, eller något annat som kan skänka lite glädje. Det enda en tvättmaskin skänker är ju jobb :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar