lördag 3 oktober 2009

Jag har lånat ut Figo

På morgonen har Ted åkt på en liten jaktrunda... med Figo. Han var med Bosco i det området för någon dag sedan och terrängen var bra, man ser hunden långt. Dessutom fanns där fågel, en del tjäder men ffa gott om orre. Eftersom jag inte kan gå i skogen ännu, men Figo fortfarande behöver det, så har jag ju inget annat val än att "låna ut" honom. Egentligen spelar det ingen roll, vi för Figo likadant Ted och jag och jag vet att han aldrig skulle skjuta fågel för honom om inte allt fungerar. Det är heller inte för att i första hand fälla fågel han tog med Figo. Det var för att förhoppningsvis få honom i fågelkontakt och försöka kontrollera den situationen. Tyvärr trycker ju orrarna sämre nu så här sent på hösten, så vi får väl se hur det har gått.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar