torsdag 29 oktober 2009

Figo på nya äventyr

Barnen har höstlov från skolorna så jag har tagit ledigt och är hemma torsdag och fredag denna vecka- skönt! På morgonen åkte vi in till stan för en del ärenden. Då tog vi faktiskt med oss Figo. Han har nog aldrig följt med tidigare, ja möjligtvis någon gång för länge sen. Det är faktiskt inte så dum övning att bara gå fint brevid trots att man både möter och blir passerad av många människor. Till en början ville han sträcka fram nosen och lukta på många men ganska snabbt fattade han galoppen. Då gick han så fint så!

När jag skulle på några affärer tog Ted Figo och hälsade på på sitt jobb. Där fick Figo full uppmärksamhet och blev t.o.m. bjuden på kaffe. Ja, det är sant. En kollega skulle skoja till det lite och sträckte fram koppen till sin nyfunne vän. Figo som fått lära sig hur man för sig, tackade inte nej utan tog sig en slick :o).

Imorgon ska jag träna lite mer apportsök, jag längtar redan!

3 kommentarer:

  1. Hallå...

    Såå härligt med lite "långhelg"....och visst är det nyttigt att ta med hunden till stan nångång och miljöträna lite...det var ett tag sedan vi gjorde det med Mira...

    Ha det gott!
    Kram / Helena

    SvaraRadera
  2. Ha, ha - får väl skylla sig själv då de bjuder :-) Och kaffe var väl rätt oskyldigt, Fiona är tokig i whisky så där får man hålla undan glaset annars blir man utan!!

    Ha det bra,
    Agneta

    SvaraRadera
  3. Jag undrar vad de har för dryckesvanor på Åshamras.
    Fiona är tokig i whisky och Figo han älskar rödvin. Är det något dom fick i vällingen tro ;o)

    SvaraRadera