söndag 25 oktober 2009

Fortsatt glädjeyra

Idag har det varit surväder ute hela dagen. Det känns som att det aldrig blev riktigt ljust ute, bara dimma och småregn, men vad gör väl det. Jag vandrar omkring som i en glädjebubbla fylld av apport. Vi tog hundarna på en skogspromenad och jag var bara tvungen att få visa Ted vilken duktig apportör Figo blivit. Jag la ut två sök som utfördes helt perfekt. Ted tyckte det var kul att se vilken snabb utveckling Figo gjort senaste tiden, och inte minst att Figo nu tycker det är roligt med apport!

Oj, oj, oj vilken ketchupeffekt det har varit senaste dagarna. Jag kan knappt förstå att det är Figo jag jobbar med. Det finns inte ett spår kvar av tvekan eller olust. Förändringen har skett så fort att jag nästan väntar på att bubblan ska spricka. Men det gör den inte. Figo bara levererar fågel på fågel, lika glad varje gång. Det är så fantastiskt roligt att jag skulle kunna hålla på hur länge som helst! Jag lägger fågeln svårare och svårare ute i terrängen, men Figo fixar det varje gång. Han söker med stor lust och använder nosen rätt. Figos blick när han kommer i full fart med fågel är obetalbar!

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att apporten fungerar bra nu! :)) Jo, jag har tagit bort bloggen.. Känner att jag inte har tid att uppdatera den så ofta som jag vill så det känns bara som ett jobbigt måste. Å jag har en massa måsten som jag "måste" ;) ta bort.. Kanske jag lägger nån bild i galleriet eller under nyheter?? Får se?
    Ha de bra! Mvh Anna-Lena

    SvaraRadera
  2. Hej.
    Förstår precis hur du känner. Jag och Liva hade en kanonträning idag! Vilja ,fart och glädje var det,från oss båda.*ler*
    Ha det bra. / Veronica

    SvaraRadera