onsdag 21 oktober 2009

Figo har gjort upp med sina demoner...

... han har lyft på benet mot bronslejonet! Ja, jag menar att han kissade på bronslejonet han var så rädd för några dagar tillbaka. Jag brukar vara så noga med att hundarna inte får lyfta på benet mot postlådor och dylikt. Tycker det hör till normalt "hundhyfs" att inte fara uti andras gårdar och infarter, men ikväll hann jag inte med. När jag tittade bakåt var hela händelsen redan ett faktum.

Åh, så förargligt. Hur skulle jag göra nu? Övervägde att gå och plinga på för att be om ursäkt för det inträffade (ärlig som man är). Men det alternativet la jag snabbt åt sidan, promenerade vidare och hoppades att ingen såg mig (oärlig som man är ;o) ). Tur jag inte vet vem som bor i huset, då skulle jag påminnas om det varje gång jag såg dom.

1 kommentar:

  1. Jag har förståelse för Figos agerande, även om jag förstår att det finns människor som tycker att bronslejon i en trädgård är snyggt.
    Det där med ovingade fåglar, tja det måste väl vara såna där pingviner. Det är i alla fall det enda Taiga apporterar! Ha ha...
    /Barbro

    SvaraRadera