fredag 30 oktober 2009

Fantastisk

Nu börjar isen att lägga sig nere i viken. Här ska åkas skidor i vinter!

Nu börjar skogsfågel jakten vara över, i allafall för Figo. Fåglarna hör oss i den frusna marken och lyfter långt ifrån oss. Ted åkte ändå iväg i morse. Han, kusinen Krister och Bosco. Jag och Figo har jobbat på hemmaplan, mer apport. Idag la jag ut fågeln utan att han fick se det. Jag kommenderade apport samtidigt som jag dirigerade riktningen. Till en början var Figo nog lite osäker, för han satte inte av i samma fart som tidigare. Sprang 15-20 meter och stannade sen. Mera dirigering och peppning och då började han så sakta förstå vad det var han skulle göra. Detta var ju något nytt. Han har tidigare alltid suttit och sett att jag gått iväg med fågel och då har uppgiften varit solklar. Detta var en utmaning... som han klarade. Jag bara älskar denna hund, han är helt fantastisk!
.
Figo i apportarbete, ser ni honom inte?.. en liten vitsvart prick i mitten

Tjoho, här kommer han!

NU är han en fröjd för ögat att se!
:o)

Oj vad tiden går. Nu måste jag åka iväg till ishallen och hämta mina två killar som är och friåker. Det är så roligt att se att dom kan umgås trots 8 års åldersskillnad. Emil spelar ju inte hockey men tycker det är roligt att åka och Liam, ja för honom finns inget annat än just hockey. Att få kombinera det med att spela med brorsan som man avgudar, måste också det vara fantastiskt!

1 kommentar:

  1. Hallå!

    Men så duktig Figo är,en riktigt duktig apportör!!!
    Du har verkligen fått lön för mödan,kul!!!

    Kram / Helena

    SvaraRadera