fredag 2 oktober 2009

Matte ska visa vart skåpet ska stå

Här hemma har det mesta av hundträningen stått stilla senaste dagarna. Jag har inte haft kraft att kämpa mot både en motsträvig hund och en ond fot. Men snart har jag laddat om och då vet jag vad som står högt upp på listan. Figo har senaste veckorna börjat uppföra sig mer och mer likt en tonåring. Han tänjer på gränser både i den ena och den andra situationen. Härom dagen kom jag på mig själv med att upprepa "nej! bara brevid" när han gång på gång trippade iväg bortom kommandots räckvidd. Så får det ju inte gå till! Har jag sagt brevid, är det ju brevid tills annat sägs (oavsett om jag för tillfället rör mig i pensionärstempo). Nej, nu får det vara färdigt med dumheterna Figo! I morgon ska matte åter visa vart skåpet ska stå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar