onsdag 28 oktober 2009

Den förbjudna zonen

Igår skulle Ted ha jobbat dag. Ett för honom lyxpass där arbetstiden är 8-17. Nu visade det sig att den som skulle lösa av honom hade blivit sjuk och han fick då istället för att åka hem fortsätta arbeta resten av dygnet. Det blev ett körigt (bokstavligt) dygn som besättning på första ambulansen 24 timmar i sträck.

Väl(o)tajmat med survädret ute så har jag dragit ner värmen i huset. Jag trodde ett tag att jag hade kommit i klimakteriet pga av värmevallningarna, tills jag insåg att Ted omöjligtvis också kunde vara det ;o). Jag drog ner på värmen och tänkte att vi får komplettera med någon mysig brasa emellanåt. Ja, nu var det ju det. Det är så mysigt att elda... så länge någon annan sköter om eldandet. Igår kväll tog jag istället en filt i soffan, plus två hundar som trängdes om att få ligga närmast matte.

När jag la mig var det så där härligt svalt men på gränsen till kallt. När väl somnade sov jag som en stock. Vaknade av väckarklockan, snoozade ett par gånger, kände värmen från sällskapet brevid mig i sängen. Men vad? Jag har ju ingen brevid mig inatt. Jo det hade jag. Det visade sig att det var båda hundarna som tagit tillfället i akt och smugit sig upp i den "förbjudna zonen". Inte undra på att jag sovit som en prinsessa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar