torsdag 30 juli 2009

Är det ljuset i tunneln?

Nu är det ingen rast och ingen ro. Nu ska tiden användas till apportering och mycket stadgeträning. Har ikväll provat lite nya grepp. För det första fick jag bakläxa för att jag bytt apportbocken mot den trevligare dummien. Jag som tyckte det var så trevligt *skratt*. Nej, byte till svårare objekt ska det vara så jag vingade en ölburk. Han fick både greppa på fjädersidan och plåtsidan. Det var helt klart äckligast med plåtsidan.
Vad gäller stannakomandot måste jag minst sagt jobba hårt. För att få mer tryck på honom ska jag inte tillåta minsta rörelse efter signalen. Han ska även sänka huvudet mellan framtassarna. Första två försöken tänkte jag ringa tillbaka till Leif och fråga hur i helsike han tror att det ska gå... men skam den som ger sig. Tredje gången jag blåste ner honom fungerade det, och fjärde! Han fick ligga först en minut och sedan kanske två minuter. Sen var jag så nöjd att det fick räcka för idag.
Bosco föregår med gott exempel och apporterar en flaska öl

Figo får ta sig an en äckligt knastrande ölburk... jag förstår inte var alla ölburkar och flaskor kommer ifrån *ler*. Jag dricker ju inte öl men får nu äntligen nytta av dom.


Provar nytt grepp i stannakommandot. Visst ser det i alla fall ut som att jag har tryck på honom (men då flyger det ju ingen fågel framför nosen heller).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar