söndag 5 juli 2009

Vems list övergår den andres förstånd?

Känner mig riktigt nöjd med min födelsedag... man börjar ju komma upp i den åldern då man inte förväntar sig så mycket. Konserten var lyckad, synd bara att det var lite folk som kommit dit... ca 1300 st.

På förmiddagen tog vi hundarna till skogen. Vi gick kopplat för att se om vi kunde finna någon kull skogsfågel... det vore roligt att se hur Figo (och Bosco) skulle visa sig. Bosco som nu är fyra år har ju inte direkt stått för fågel... han har väl mer varit en stötande hund eftersom han stått ett kort ögonblick och sedan tjuvrest fåglarna. Jag har skojat med Ted och sagt att han håller rent framför honom... viss sanning har det dock legat i uttalandet.

Idag kom vi dock på något spår. Båda hundarna började vädra, men allra mest Bosco. Plötsligt vek Bosco av åt vänster och fattade stånd (!) på vittringen av något... men vad? Jo längre fram såg vi då en hare. Vi vet ju sedan tidigare att han drivit hare men att han också ställer dom, var en nyhet.

Nu har vi också bokat stuga i Arjeplogsfjällen till rip-premiären. Ted har en fd. arbetskompis som flyttat upp och som jobbar som jaktguide. Han gav oss några tips och vi fick napp redan på det första alternativet. Jag längtar redan!

Tänk att jag som aldrig tidigare varit intresserad kunde bli så såld på detta med jakt. Det som började som ett rent hundintresse... jaktdressyr och att föra hunden under jakten... sedemera har drivit mig till att nu inte vara främmande för Teds förslag att jag får mig en egen bössa... eller har det varit hans plan hela tiden? Jag fick ju fria tyglar att välja både ras och uppfödare när vi skaffade Figo. Det kanske inte är så att " kvinnans list övergår mannens förstånd". Det kanske är precis tvärtom i detta fallet... men det kan jag bjuda på i så fall *ler*

1 kommentar:

  1. Hejsan.
    Grattis i efterskott...
    Jag trodde heller aldrig att jag skulle bli så intresserad av jaktträning och utställning..Men det är ju bara så kul! Helt såld är jag !!
    Ha det så bra / Veronica

    SvaraRadera