tisdag 28 juli 2009

Apportering med klös i

Detta är nog det närmaste Figo kommer en Bengalisk tiger. Inte illa av en setter att apportera sådana vilddjur *ler*. Jag måste ändå tycka att han är ganska duktig, Liams vita tiger väger faktiskt, tro det eller ej, lite drygt 1 kg!.. en viss skillnad från apportbocken som väger 2 hg.

"Aaooooooo"... så här glad blir jag när jag varit duktig!

Ted och Emil har åkt med svärmor och svärfar för att förhoppningsvis hitta lite hjortron. Eftersom vi inte har någon barnvakt åt dom mindre så stannar jag hemma (tråkigt att missa en mysig stund i skogen). Jag erbjöd Ted att lämna en hund hemma men han tog med båda. Det ska bli väldigt spännande att höra hur mycket hjortron han kunnat plocka då *ler*. Ni vet simultanförmågan hos karlar gör det ju t.o.m. svårt att tugga tuggummi och cykla samtidigt *skratt*. Nej, förlåt mig alla ni fantastiska män, jag skojar bara. Vad skulle vi kvinnor vara utan er... och tvärtom?

1 kommentar:

  1. Vad duktig han är! Det verkar ju gå riktigt bra för er, jag får nog lägga på en rem nu om "gamlingen" ska hinna före :-)
    Började med ripa för ca 1 vecka sedan och den är ganska äcklig tycker Tigger men han accepterar den i alla fall!! Även om den är så "tung" så den rullar ur munnen ibland.... Undrar hur det skulle gå med en Bengalisk tiger??
    Varvar den "tråkiga" ripan med apportbocken och hämtning på lite avstånd bara för att lätta upp lite och göra något som är lite roligare (för oss båda).
    Måste erkänna att det börjar kännas väldigt träligt nu, får försöka variera mig lite och köra flera korta pass så inte vi stagnerar.

    Kämpa vidare mot kanonapportören!

    Kram,
    Agneta

    P.S Det var himla trevligt att prata med dig och jag håller med dig, det går lättare när man vet att någon mer sliter på samma sätt.

    SvaraRadera