måndag 13 juli 2009

Ett helhjärtat stöd

Detta med fågelhundar och jaktdressyr är en djungel... det finns många "experter" som säger sig ha den ultimata lösningen. Något som förundrar mig är att inom kretsar där folk som har någon gemensam nämnare finns, har det lätt för att bli lite av en klubb för inbördes beundran. Man får många svävande råd... de flesta av dessa "experter" vet precis hur en jakthund skall dresseras till en jaktchampion, men vill när det kommer till kritan inte dela med sig av sina erfarenheter (mer än flyktiga råd förstås).

Ikväll har jag återigen "stulit" en stund av uppfödarnas semestertid *ler*. Nya tips och kloka ord... men framför allt ett helhjärtat stöd i min kamp med Figo.
Det är inte solklart att som ny i sammanhanget veta vilka råd man ska ta till sig... om än vi försöker lyssna med öppet sinne och sedan välja ut vår egen väg är det inte lätt. Att då ha seriösa uppfödare som ställer upp är guld värt!

Jag väljer att lägga hela min tilltro till Leif & Barbro!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar