söndag 19 juli 2009

Framgången håller i sig

Figo vill fortfarande inte riktigt äta, och diarré har han ännu. Jag gav honom lite laxöring som blev över när vi halstrat. Det åt han (konstigt vore väl annat) men annars har han ratat det mesta som serverats. Jag vet inte om jag inbillar mig, men det ser ut som att han magrat... bröstkorgen ser nästan abnorm ut i förhållandet till midjan.

Eftersom han inte verkar sjuk har jag tränat lite apport med honom idag. Den fysiska träningen tar vi det dock lugnt med så länge han är så här. Inte roligt för Figo att se att bara Bosco får följa när det vankas fys, men så får det bli.

Det verkar som att framgången vad gäller apporten håller i sig, han greppar på marken varje gång jag begär det av honom. Det jag nu önskar är att han blir lite snabbare i själva "avancen" och gripandet... men jag vågar inte vara för hård mot honom för då blir han som en trasdocka. Kanske jag har fel taiming i korrigeringen. Jag hoppas på att berömmet så småningom gör honom mer alert... men jag vet inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar