torsdag 2 juli 2009

Hemma igen

Nu är vi åter hemma efter vår lilla utflykt. Govädret höll i sig även 8-10 mil norrut. Huset ligger i skogen på en tallhed... perfekt även för hundarna. Mest har vi myst på men lite hundträning kan vi inte hålla oss ifrån (det är ju så roligt!). Det blev att lägga något spår för Bosco samt några apportsök. Figo kom inte undan apporteringen han heller... fast på nååågot lägre nivå *ler*. Nu efter middagen ska jag gå en lång promenad och sedan ska jag nog träna ett pass till med "liten". Här kommer lite bilder huller om buller.


Liam bängelapan hittade en ny hobby... att klättra upp i dörrposterna

Svärfar Bertil skålar med barnbarnen...

...samtidigt som Figo uppenbarligen placerat sig på rätt ställe under middagen

En badtur för stora och små... behöver väl inte säga att barnen var först att doppa sig

Paparazzi-fotografen. Efter anklagelser om att jag lägger ut bilder på allt och alla utan att fråga först *ler*, jämnar jag härmed ut ställningen... här är jag... varken fulare eller snyggare

Här är apporteringskravet befäst (nej, jag menar inte Figo). En 20 kg's setter som sliter och drar i dummien kan inte hindra Bosco... husse kommenderade apport och det apport då är... Bosco släpar med både dummie och Figo tillbaka till husse (där han höll fast till losskommandot). Är detta vad man kallar att träna med störning? *skratt*

Ska vi åka hem snart?.. men gubbar ni är i fel ända av bilen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar