fredag 3 juli 2009

Figo i hönshuset

Var och gick en promenad med Figo... Ted tog en cykeltur med Bosco. Vi sammanstrålade efter vägen och gick tillsammans sista biten till farmor och farfar dit barnen cyklat. Där tog jag tjuren vid hornen och gick in i hönshuset med Figo... välbehövlig stadgeträning.

Till en början var han mer än het. Han vibrerade och tjöt av iver... så jaktlusten verkar det inget större fel på (möjligtvis om den blir okontrollerbar). Vi gick in och stängde dörren bakom oss... hur länge skulle detta ta? Jag har hört att man måste sitta kvar tills hunden lagt sig ner och somnat... så jag sa till min käre man att han inte behövde låta mig sitta där inne sååå många timmar utan avlösning.

Hur gick det då? Ja, efter att ha hört en bekant som satt inne hos duvor i 11 timmar innan hunden somnat, får jag vara mer än nöjd. Efter ca 40 minuter la han sig ner och när en dryg timme passerat sov han, trots att de 4 veckor gamla hönsen pickade och sprätte på ca 0,5-1 meter från nosen på honom.

Efteråt när vi satt på altanen så var Figo åter ivrig och ville mer än gärna till hönshuset... och då tror jag inte att det var för att lägga sig ner och sova bland hönsen *ler*


Tog denna bild med mobilen. Småkycklingarna i hagen var inte det intressanta... det var dom 3 vita till vänster om den som verkade mumsigast. Det måste blir fler besök i denna stuga!

1 kommentar:

  1. Så spännande med hönsen! =)

    Igår var jag förbi er men då var ingen hemma, på eftermiddagen någon gång, jag var ute på promenix med Lilla Luvis. <3

    Imorn blir det kneg, och sen på söndag kommer vi till byn för att fixa & trixa (!!) med lite av varje i VÅRT hus!!! *glädjetjut*

    Vi hörs!!! Fina bilder du lagt in förresten!! Stor kram! <3

    SvaraRadera