tisdag 7 juli 2009

Ny bekantskap

Hej, vem är du?..

... jaha, inget ätbart alltså?..


... hm, undrar om hon knackar på för att se om det är någon hemma

Började morgonen med en dryg timmes promenad med hundarna... så tyst och lugnt det var på byn vid 07.30. Fick faktiskt Figo att äta hundmaten utan tvekan efter detta. Han har börjat bli lite kräsen, så av och till blir han utan mat (när Bosco tömmer sin skål och fortsätter i grannens).
Har även hunnit med en skogsrunda... det enda vi stötte på var en kull hjerpar... och några hundra mygg förståss.
Tänkte att Figo skulle vara lagom trött efter detta så jag tog honom till hönsen igen. Efter 2,5 timmar hade han inte somnat... däremot var jag rätt less. Tur man har en snäll svärmor som kom med kaffe och kaka på en bricka. Sen kom Teds kusin och fru så jag avbröt faktiskt övningen. Hoppas att det inte gör alltför mycket... han var ju rätt lugn som synes på bilderna (varför har jag aldrig kameran med dit, bara mobilen). En höna var faktiskt fram och pickade honom på huvudet när han låg ner... ni skulle ha sett Figo då. Han låg blick stilla och vågade knappt blinka såg det ut som *ler*.
Sen blev det lerduveskytte. Figo stod faktisk vid Ted under ett par skott... helt skottfast... skönt.
Nu ikväll har vi också hunnit med ett kort pass med apporten... gissa vem som sover gott i natt (förutom jag)?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar