torsdag 2 juli 2009

Kvällens träningar

Liam har haft fotbollsträning ikväll... tog med Figo. Han såg så förväntansfull ut men insåg inte sitt misstag att uppvakta mig. Det blev nämnligen träning även för honom... 45 minuters välbehövlig platsliggning. Efter fotbollen cyklade vi förbi farmor och farfar och kikade in hos kycklingarna... herregud, hunden vibrerade av iver! Ska nog åka dit någon dag och bara sitta utanför hönsnätet och se på när Figo tröttar ut sig själv *ler*.

Liam i vit tröja kämpar om bollen...

... tar den och skjuter i mål! Lyckan är gjord.

När vi kom hem åkte den ökända apportbocken fram igen. Jag försöker komma ihåg uppfödarens ord och upprepa dom som ett mantra "ju mer det jäklas ju bättre blir slutresultatet, ju mer det jäklas ju bättre blir slutresultatet"... om jag någonsin kommer till ett slutresultat! Jag börjar vara inne på en annan persons (Agnetas) teori- det blir nog dom med vitrockarna som får hämta oss *skratt*

Hur ömklig kan man se ut. Så här gör han när han tagit bocken från min fot


Men han kommer ändå när jag backar bak och kallar in honom...
.

... och mycket beröm. "Vågar man kika på matte? Ja, kanske med ena ögat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar