torsdag 23 juli 2009

Husvagn

Idag har vi städat och fejat på vår husvagn som vi köpte igår. Det är en begagnad Polarvagn så man vill verkligen städa ut det gamla innan man flyttar in. Nu luktar det rengöringsmedel och såpa över halva kvarteret *ler*... så nu ska den vara fräsch. Barnen är eld och lågor, dom vill sova i den helst redan i natt.

Hundstackarna har inte fått mycket aktivering vare sig igår eller idag. Endast någon cykelrunda för att få sträcka ut. När vi tog en kaffepaus i allt städande kastade jag några apporter åt Bosco... som vanligt vaknar Figos lustar då. Han är väldigt bytesmedveten för han vill gärna ta dummien av Bosco (vilket inte är helt lätt). Jag kastade en liten dummie två gånger åt Figo också, som hämtade den glatt båda gångerna... ja ja, jag vet att det kanske inte är helt giltigt, men om han ser hur roligt det är kanske han ser att det inte är så farligt när jag kräver det av honom en annan gång, eller?

Nu ska jag plocka ihop allt som ligger framme på gården, typ dammsugare, trasor, rengöringsmedel av olika typer, högtryckstvätt... ja allt vad vi nu dragit fram under dagen. Imorgon lovar jag er hundar, då ska det inte bli en tredje dag i hundgården... då ska ni få aktiveras som vanligt.

3 kommentarer:

  1. Hej.
    Så kul med husvagn. Vi är så nöjd med vår..Synd bara att vi inte har så mycket tid just nu att åka ut med det..men det kommer..Kul är det och det går så bra med hundarna.
    Kram / Veronica

    SvaraRadera
  2. Hallå...

    Nää ni hann före oss...*ler*....vi bara velar och velar!!!
    Vi kommer och kikar på den nån dag härframöver och gläds med er!!! Så kul med husvagn!!!
    Kramar / Helena

    SvaraRadera
  3. Grattis till husvagnen!!! :D

    Det blir spännande att se den! :P

    Kram-kram! <3

    SvaraRadera