fredag 24 juli 2009

Mattes hund

Gårdagen ägnades åt städning av husvagn och idag har jag sett resultatet av detta. Våra mindre barn "lösa" i huset en hel dag, vi vuxna som springer in och ut med skor, sätter sina spår (dom enda oskyldiga är för en gångs skull hundarna som stod i hundgården hela dagen). Det har jag åtgärdat idag, Teds semester är f.ö. slut så jag kunde i lugn och ro dammsuga och vaska huset.

Hundarna har fått sin dagliga motion och Figo även sin dos av apportering. Han tar bocken från marken men jag måste ha förlorat några hjärnceller på vägen dit för nu står vi på en ny platå och jag förmår mig inte att variera träningen. Jag måste vara en väldigt tråkig matte just nu... jag ska väl byta objekt och köra från handen, marken osv. tills det fungerar lika bra... men jag kör på med bocken som en papegoja. Kanske för att det nu känns ganska tryggt (och bekvämt).

Nu är det en månad kvar tills vi åker upp till fjällen och testar Figo på riktigt för första gången... oj så spännande. Att det bara är jag som intresserat mig för Figos träning har nu fått vissa följder... han följer mig bra men Ted är mindre nöjd med följsamheten (he he). Nu får han allt för att han slingrat sig undan slitet, men nog önskar jag att han ska lyda hela familjen som han lyder mig... men i hemlighet måste jag erkänna att det är lite mysigt med en, på sitt sätt, egen hund (Bosco är ju husses hund när det kommer till kritan).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar